میهماندازی
مهماندار هواپیما،توسط خطوط هوایی برای تضمین ایمنی و آسایش مسافران در پروازهای تجاری و نیز جتهای تشریفاتی ممتاز، بهکار گرفته میشود. وظیفه مهماندار کمک به مسافران برای داشتن سفری راحت، ایمن و لذت بخش است. به عبارتی در یک پرواز هوایی بیشترین مسئولیت پس از خلبان بر عهده مهماندار می باشد.
مهماندار باید به زبان خارجی مسلط باشد. البته در میزان و کیفیت شرایط موضوع، تفاوتهایی در بین شرکت های هواپیمایی مشاهده می شود. مهماندار در برخورد با مسافران مختلف باید نرم و قاطع باشد. داشتن مهارت های ارتباطی خوب و توان انجام کارها به صورت تیمی در این شغل بسیار مهم است.
یک مهماندار باید از لحاظ جسمانی نیز دارای توان مناسبی باشد زیرا معمولا ساعات زیادی را باید بایستد و یا در فضاهای کوچک تردد کند. شرایط جوی نامناسب هواپیما نیز گاهی این شرایط را سخت تر می کند.
یک مهماندار ، به نوعی پیشانی شرکت هواپیمایی است و نقش بسیار مهمی در ارزیبابی شرکت هواپیمایی به عهده دارد . یک مهماندار باید با برقراری ارتباط موثر و مفید ، با مسافرین هواپیما ، احساس آرامش را به مسافرین هدیه کند و در عین حال در شرایط اضطراری ، مهماندار با صلابت و جدیت باید بتواند مسافران را در خروج اضطراری مدیریت کند تا جان مسافران حفظ شود .
این شغل با توجه به ماهیت سفر ، دارای محاسن خاص و منحصر به فردی است ... شما میتوانید از شهر ها و کشور های مختلف بازدید کنید ، و از امکانات شرکت های هواپیمایی طی سفر بهره مند شوید .
در عین حال ، باید توجه داشت که مهمانداری، شغلی است که دارای برنامه زمانبندی مناسب و ثابت نیست چرا که در ساعات مختلف شبانه روز و بعضا ایام تعطیل خدمه پرواز مشغول انجام وظیفه خواهند بود
داوطلبان این رشته ، طی دوران آموزش درس های مختلفی مرتبط با ایمنی و آشنایی با هواپیما و پرواز را فرا میگیرند .
و پس از دریافت مدارک از سازمان هواپیمایی کشوری میتوانند در ایرلاین های مختلف شروع به کار کنند .
ابتدای صفحه